Actualitat

 

Ferran Çivit, president de L’Energètica: “El 2024 volem començar a abastir les primeres llars vulnerables”

19/01/2024
Imagen noticia

L’Energètica, empresa pública d’energia de la Generalitat, ha celebrat el seu acte de presentació oficial aquest dimecres al Palau Robert de Barcelona. Durant la conferència, el president de la companyia, Ferran Çivit, ha anunciat que l’objectiu de L’Energètica durant aquest any és assolir vora 1.000 punts de subministrament i abastir les primeres llars vulnerables.

El projecte de L’Energètica consisteix a promoure la producció d’energia d’origen renovable i arribar a comptar amb una xarxa productiva que permeti abastar tot Catalunya i generi un retorn social: “La gent i el territori han de ser coprotagonistes de la transició energètica; tot el territori ha de ser igual de generós”, ha manifestat Çivit.

La companyia pública energètica, amb una participació del 100% de la Generalitat de Catalunya, va començar a caminar el mes de març passat i a l’octubre ja va obtenir la llicència de comercialitzadora. Des de llavors, la seva activitat s’ha centrat a proveir d’energia els edificis públics de l’administració, un dels principals consumidors del país, amb una capacitat de producció actual de 17 MW de potència instal·lada que s’ampliarà als 30 amb els projectes que ja estan en execució o bé en tràmit.

Çivit assegura que, pel 2030, el 100% de les cobertes dels edificis públics de la Generalitat estaran coberts amb plaques fotovoltaiques, una fita que permetrà avançar cap a la sobirania energètica tant de l’administració com del territori en conjunt. “No és una despesa, és una inversió. Tindrà un retorn en estalvi a la factura de la Generalitat i en projectes als municipis”, ha afirmat.

Una transició energètica “necessària i col·laborativa”

La implantació progressiva de L’Energètica és el primer pas d’una transició energètica “que té la possibilitat d’empoderar la gent”, en paraules del seu president: “Necessitem fer projectes petits, de no més de 5 MW de potència, allà on els ajuntaments vulguin”. De fet, remarca Çivit, “aquest procés cap a la sostenibilitat necessita la col·laboració entre l’administració de la Generalitat, els ajuntaments i la societat”.

En aquest sentit, el cap de la companyia ha concretat durant l’acte que l’equip de L’Energètica “ja ha visitat una dotzena de consells d’alcaldia” i preveuen reunir-se amb tots abans d’aquest estiu.

Durant l’últim trimestre de l’any passat, l’equip de L’Energètica també s’ha reunit amb entitats i companyies homòlogues arreu del territori i també fora de Catalunya. A principis d’any, el director general de la companyia, Daniel Pérez, el director de Generació, Gil Lladó i el de Comunicació i Relacions Institucionals, Marc Martínez Amat, van fer una estada a Bèlgica per conèixer de primera mà l’empresa pública Aspiravi, formada per 96 municipis, pionera en el sector a Europa i que actualment aporta el 6% de l’energia produïda pel país.


Últimes notícies

L’Energètica activa un nou autoconsum col·lectiu a Castelldefels i Gavà per compartir energia solar pública i de proximitat

18/06/2026
L’Energètica activa un nou autoconsum col·lectiu a Castelldefels i Gavà per compartir energia solar pública i de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta d’un institut del Baix Llobregat subministrarà energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres L’Energètica ha posat en servei un sistema d'autoconsum col·lectiu al Baix Llobregat. Aquesta actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya 2021-2027,...

L’Energètica activa dos nous autoconsums col·lectius al Vallès per compartir energia solar pública i de proximitat

15/06/2026
L’Energètica activa dos nous autoconsums col·lectius al Vallès per compartir energia solar pública i de proximitat

Les instal·lacions fotovoltaiques a la coberta de dos instituts de Matadepera i Canovelles subministraran energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres  L’Energètica ha posat en servei dos sistemes d'autoconsum col·lectiu al Vallès. Aquestes actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya...

L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a La Pobla de Segur per compartir energia solar pública i de proximitat

02/06/2026
L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a La Pobla de Segur per compartir energia solar pública i de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta d’un institut del Pallars Jussà subministrarà energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres. 2 de juny de 2026 - L’Energètica ha instal·lat un nou sistema d'autoconsum col·lectiu al Pallars Jussà. Aquesta actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional...

L'Energètica aconsegueix un estalvi de 300.000 € anuals per als instituts gràcies a l'optimització de potències

28/05/2026
L'Energètica aconsegueix un estalvi de 300.000 € anuals per als instituts gràcies a l'optimització de potències

L’empresa pública ja ha ajustat els contractes de més de 200 centres educatius i preveu estendre el servei a la resta d’equipaments de la GeneralitatL'Energètica ha posat en marxa un servei per optimitzar la potència contractada dels equipaments públics amb l’objectiu de reduir despeses innecessàries en la factura elèctrica de...

La central hidroelèctrica de Can Trinxet registra un rècord de potència instantània de 520 kW

21/05/2026
La central hidroelèctrica de Can Trinxet registra un rècord de potència instantània de 520 kW

La millora mecànica d'una de les turbines i la neteja de l'entrada d'aigua permeten maximitzar el rendiment de la central L'Energètica ha registrat aquesta setmana un rècord de potència instantània de 520 kW a la central hidroelèctrica de Can Trinxet, a Sant Quirze de Besora (Osona). Aquesta xifra, que indica la...

L'Energètica cobrirà l'aparcament de l'Hospital Universitari de Mataró de plaques solars per abastir el centre d'energia verda

18/05/2026
L'Energètica cobrirà l'aparcament de l'Hospital Universitari de Mataró de plaques solars per abastir el centre d'energia verda

La instal·lació, formada per 11 marquesines de plaques fotovoltaiques, permetrà satisfer prop del 20% del consum elèctric anual del centre sanitari L'Energètica ha tret a licitació el projecte per instal·lar plaques solars fotovoltaiques sobre l’aparcament exterior de l'Hospital Universitari de Mataró, gestionat pel Consorci Sanitari del Maresme. El projecte compta amb...

;