Actualitat

 

L’Energètica mostra la seva aposta renovable als instituts del Bages

30/10/2025
Imagen noticia

De Manresa a Santpedor i Sant Joan de Vilatorrada, la jornada d’autoconsum fotovoltaic mostra com la Generalitat impulsa la sostenibilitat i l’educació energètica a la comarca.

L’Energètica gestiona actualment 122 instal·lacions d’autoconsum fotovoltaic en instituts de la Generalitat de Catalunya, operatives o en tramitació, distribuïdes arreu del territori. Aquests projectes permeten aprofitar les teulades dels centres per descarbonitzar el consum energètic, reduir costos i abastir altres equipaments públics amb l’energia excedentària, avançant cap a l’objectiu que tots els serveis públics funcionin sense emissions de CO₂.

Per mostrar de manera pràctica aquests avantatges, L’Energètica ha organitzat aquest 29 d’octubre una jornada de visites institucionals al Bages, amb trobades als municipis de Manresa, Santpedor i Sant Joan de Vilatorrada. La iniciativa ha combinat reunions amb activitats divulgatives adreçades a l’alumnat de batxillerat, reforçant els vincles amb els ajuntaments i fomentant el diàleg sobre les necessitats energètiques locals i les oportunitats que ofereixen les renovables.

La jornada ha començat a l’INS Pius Font i Quer de Manresa, amb una reunió entre L’Energètica, l’alcalde Marc Aloy, el regidor d’Educació i Acció Climàtica Pol Huguet i la directora Cristina Grasset. S’hi ha abordat el desplegament de les instal·lacions fotovoltaiques municipals i la col·laboració amb l’Ajuntament en el marc de la transició energètica.

A continuació, s’ha visitat la instal·lació fotovoltaica del centre, de 141,9 kWp (100 kW) i 258 mòduls, que permet un estalvi de 51.079 kg de CO₂ anuals. La major part de l’energia cobreix el consum del centre, mentre es treballa perquè l’excedent abasti altres equipaments municipals. La visita ha finalitzat amb una xerrada del director general, Dani Pérez, sobre el sistema elèctric català, els orígens de la fotovoltaica i els detalls tècnics de la instal·lació.

A Santpedor, L’Energètica ha visitat l’INS d’Auro amb l’alcalde Agustí Comas, la regidora Mireia Vall, la regidora Aina Fernández i la directora Lluïsa Peralba. La instal·lació del centre té una potència de 99,18 kWp (100 kW) amb 174 mòduls, i redueix en 64.656 kg les emissions anuals de CO₂. També aquí s’ha ofert una sessió divulgativa per a l’alumnat sobre el paper de l’autoconsum en la transició energètica.

La jornada ha conclòs a l’INS Quercus de Sant Joan de Vilatorrada, on el director Àngel Gómez ha rebut la delegació de L’Energètica. Durant la visita, s’ha exposat la instal·lació de 149,85 kWp, amb 333 mòduls i un estalvi de 57.976 kg de CO₂ anuals. La xerrada posterior ha permès aprofundir en els beneficis de l’energia solar per a la sostenibilitat, l’economia local i les noves oportunitats laborals del sector renovable.

Amb aquestes trobades institucionals al Bages, L’Energètica referma el seu compromís amb un model energètic basat en la producció i el consum renovable, amb la participació activa de la ciutadania i les institucions locals. L’Energètica continuarà impulsant accions de sensibilització i col·laboració territorial per avançar cap a una transició energètica justa, participativa i arrelada al territori.


Últimes notícies

L’Energètica activa un nou autoconsum col·lectiu a Castelldefels i Gavà per compartir energia solar pública i de proximitat

18/06/2026
L’Energètica activa un nou autoconsum col·lectiu a Castelldefels i Gavà per compartir energia solar pública i de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta d’un institut del Baix Llobregat subministrarà energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres L’Energètica ha posat en servei un sistema d'autoconsum col·lectiu al Baix Llobregat. Aquesta actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya 2021-2027,...

L’Energètica activa dos nous autoconsums col·lectius al Vallès per compartir energia solar pública i de proximitat

15/06/2026
L’Energètica activa dos nous autoconsums col·lectius al Vallès per compartir energia solar pública i de proximitat

Les instal·lacions fotovoltaiques a la coberta de dos instituts de Matadepera i Canovelles subministraran energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres  L’Energètica ha posat en servei dos sistemes d'autoconsum col·lectiu al Vallès. Aquestes actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya...

L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a La Pobla de Segur per compartir energia solar pública i de proximitat

02/06/2026
L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a La Pobla de Segur per compartir energia solar pública i de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta d’un institut del Pallars Jussà subministrarà energia a altres edificis públics en un radi de 5 quilòmetres. 2 de juny de 2026 - L’Energètica ha instal·lat un nou sistema d'autoconsum col·lectiu al Pallars Jussà. Aquesta actuació, cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional...

L'Energètica aconsegueix un estalvi de 300.000 € anuals per als instituts gràcies a l'optimització de potències

28/05/2026
L'Energètica aconsegueix un estalvi de 300.000 € anuals per als instituts gràcies a l'optimització de potències

L’empresa pública ja ha ajustat els contractes de més de 200 centres educatius i preveu estendre el servei a la resta d’equipaments de la GeneralitatL'Energètica ha posat en marxa un servei per optimitzar la potència contractada dels equipaments públics amb l’objectiu de reduir despeses innecessàries en la factura elèctrica de...

La central hidroelèctrica de Can Trinxet registra un rècord de potència instantània de 520 kW

21/05/2026
La central hidroelèctrica de Can Trinxet registra un rècord de potència instantània de 520 kW

La millora mecànica d'una de les turbines i la neteja de l'entrada d'aigua permeten maximitzar el rendiment de la central L'Energètica ha registrat aquesta setmana un rècord de potència instantània de 520 kW a la central hidroelèctrica de Can Trinxet, a Sant Quirze de Besora (Osona). Aquesta xifra, que indica la...

L'Energètica cobrirà l'aparcament de l'Hospital Universitari de Mataró de plaques solars per abastir el centre d'energia verda

18/05/2026
L'Energètica cobrirà l'aparcament de l'Hospital Universitari de Mataró de plaques solars per abastir el centre d'energia verda

La instal·lació, formada per 11 marquesines de plaques fotovoltaiques, permetrà satisfer prop del 20% del consum elèctric anual del centre sanitari L'Energètica ha tret a licitació el projecte per instal·lar plaques solars fotovoltaiques sobre l’aparcament exterior de l'Hospital Universitari de Mataró, gestionat pel Consorci Sanitari del Maresme. El projecte compta amb...

;