Canal ètic
A L’Energètica, ens comprometem a garantir un entorn de treball i de relacions ètiques i responsables. El nostre canal ètic és un espai segur i confidencial on qualsevol persona pot comunicar comportaments que vulnerin els nostres valors, normes internes o siguin constitutives d’un il·lícit penal. Ens prenem seriosament qualsevol tipus de conducta que no estigui alineada amb els nostres principis de transparència, integritat i respecte i en vulnerin el nostre Codi Ètic.
Qualsevol persona vinculada a L’Energètica, incloent-hi treballadors, col·laboradors, proveïdors i altres parts interessades, pot utilitzar aquest canal per comunicar:
• Qualsevol incompliment del nostre Codi Ètic, normativa interna, processos i controls que conformen el sistema de compliance.
• Qualsevol violació de la legislació vigent aplicable. • Qualsevol situació o incidència que pugui suposar un risc per la reputació de L’Energètica.
• Dubtes o consultes relacionades amb el sistema de compliance de L’Energètica
Per a realitzar una denúncia o formular qualsevol comunicació s’ha d’accedir al formulari habilitat a tal efecte, on serà possible realitzar la comunicació tan de forma escrita com verbal (amb la possibilitat de gravació d’àudio). Podreu proporcionar detalls del problema de manera confidencial, i si ho desitgeu, podreu fer-ho de forma totalment anònima. Les comunicacions rebudes no han de ser falses i han de contenir les dades necessàries, especialment una descripció clara dels fets, la data i lloc de l'incident, les persones implicades i qualsevol altra informació rellevant que permeti una investigació efectiva. A més, si es considera necessari, s'haurien d'aportar documents, arxius o qualsevol altra informació que es consideri rellevant per a l’avaluació i resolució de la comunicació.
La seguretat i privacitat són prioritàries. Totes les notificacions que es facin a través del canal ètic seran tractades amb el màxim grau de confidencialitat, i es prendran les mesures necessàries per protegir la teva identitat. L’Energètica compleix amb les normatives vigents en matèria de protecció de dades (link política de dades personals). Les comunicacions es poden fer de forma completament anònima. No obstant, si la comunicació no incorpora dades d’identificació o contacte L’Energètica únicament es podrà posar en contacte amb el denunciant a través de l’apartat de seguiment de la consulta.
◦ Com es gestiona la meva comunicació?
Les comunicacions rebudes a través del Canal Ètic són gestionades per un equip responsable, que segueix estrictes protocols de confidencialitat i transparència. Un cop rebuda la teva comunicació, s’inicia una investigació per avaluar els fets i prendre les accions necessàries. El procés es realitza amb la màxima serietat i respecte per la privacitat de totes les persones implicades.
◦ Puc eliminar un comunicat enviat?
Un cop enviada la teva comunicació, no es pot eliminar de manera directa, ja que és part d’un procés formal. No obstant això, si consideres que la comunicació ha estat errònia o desitges aportar més informació, pots actualitzar-la o afegir més detalls a través del sistema.
◦ Com puc conèixer l'estat de la meva comunicació?
Després d'enviar la teva comunicació, se't proporcionarà un codi d'accés per poder fer el seguiment de l'estat de la teva comunicació. A través del canal, podràs veure si hi ha novetats o actualitzacions sobre el procés d'investigació.
◦ Què passa si perdo el codi numèric d'accés?
En cas de pèrdua del codi numèric d’accés no es podrà fer el seguiment de la comunicació. Hauràs de realitzar una nova comunicació fent referència a la comunicació anterior.
◦ Hi ha un termini màxim per donar resposta a la meva comunicació?
Des del moment de la recepció de la teva comunicació, es realitzarà un acusament de recepció en un termini màxim de 7 dies. La resolució de la comunicació es farà en un termini màxim de 3 mesos, excepte en aquells casos que impliquin una alta complexitat, on el termini podria ser més ampli. En tot moment, t'informarem sobre l'estat de la teva comunicació
◦ Puc fer servir el Canal Ètic per fer suggeriments o queixes?
El Canal Ètic està destinat a la comunicació d'incompliments del Codi Ètic, la normativa interna, i altres situacions relacionades amb la integritat de l'organització. Si bé no és l'espai adequat per a suggeriments o queixes generals, pots utilitzar altres canals oficials de l'organització per fer-los arribar.