Actualitat

 

La mobilitat elèctrica guanya visibilitat a les carreteres: coneix els nous senyals de trànsit

17/07/2025
Imagen noticia

Els punts de recàrrega de vehicles electrificats —híbrids i elèctrics— ja compten amb una senyalització pròpia i específica. L’1 de juliol passat, la DGT va posar en marxa la Instrucció MOV 2022/12, una norma que modifica el Reglament General de Circulació per introduir-hi nous senyals que identifiquen aquestes instal·lacions i adapten la normativa a l’avenç de la mobilitat elèctrica.

De la mateixa manera que ja es representaven les estacions de servei de combustibles, la nova senyalització visibilitza les estacions de recàrrega per a vehicles electrificats. A aquests pictogrames s’hi suma l’adopció d’una icona única per fer-hi referència: un turisme verd amb un endoll.

Aquest nou sistema gràfic era una reivindicació històrica de fabricants i agents del sector, que demanaven adaptar la normativa espanyola als estàndards que ja fa anys que s’apliquen a França o Portugal. Els senyals permetran diferenciar entre punts de recàrrega purament elèctrics, estacions combinades amb benzina o dièsel, i equipaments més complets que també ofereixen gas liquat del petroli (GLP) o gas natural comprimit (GNC).

Augmentar la visibilitat de la mobilitat elèctrica

Els canvis al catàleg de senyalística viària són una mostra de com la normativa s’adapta progressivament a una realitat de mobilitat que està canviant. Fins ara, els usuaris de vehicles electrificats havien de consultar la distribució d’aquestes instal·lacions ad hoc a Internet, a través d’alguna app o mitjançant les bases de dades dels fabricants.

Per aquest motiu, la introducció dels nous pictogrames compleix dues funcions: d’una banda, facilitar una experiència de recàrrega més senzilla a aquelles persones que ja han apostat per l’electricitat sobre rodes; i, alhora, enviar un missatge clar a la resta d’usuaris de les carreteres que el cotxe elèctric ha deixat de ser una excepció per convertir-se en part estructural del paisatge viari.

Per a L’Energètica, aquest pas endavant és una fita rellevant, ja que contribueix a fer més visible i accessible la mobilitat elèctrica, un dels elements clau d’un sistema energètic més eficient i descarbonitzat.


Últimes notícies

L’Energètica obre les portes del parc solar de Vidreres a ajuntaments del Baix Empordà

06/02/2026
L’Energètica obre les portes del parc solar de Vidreres a ajuntaments del Baix Empordà

L’Energètica i el Consell Comarcal del Baix Empordà han organitzat aquest dijous una jornada al parc solar de Vidreres adreçada a alcaldes i altres càrrecs municipals del Baix Empordà. La trobada ha tingut com a objectiu compartir criteris, resoldre dubtes i reflexionar sobre el paper dels ajuntaments davant la possible...

Com funciona la repotenciació d’un parc eòlic?

04/02/2026
Com funciona la repotenciació d’un parc eòlic?

Actualitzar instal·lacions existents permet generar més energia neta alhora que es redueix l’impacte ambientalLa transició energètica no sempre implica construir noves instal·lacions. En molts casos, la clau és optimitzar el que ja existeix. La repotenciació s’ha consolidat com una de les estratègies més eficients per incrementar la producció d’energia renovable...

L'Energètica assumeix el subministrament elèctric de gran part del sector sanitari públic

21/01/2026
L'Energètica assumeix el subministrament elèctric de gran part del sector sanitari públic

L'empresa pública suma 592 nous punts de consum i incrementa un 67% l'energia neta abastida, que arriba als 1.250 GWh anuals. Entre les noves entitats abastides hi figura l'Institut Català de la Salut, que agrupa vuit hospitals arreu de Catalunya i prop del 80% de l’atenció primària, així com l'Hospital Clínic,...

L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a la Seu d’Urgell per compartir energia solar de proximitat

15/01/2026
L’Energètica instal·la un autoconsum col·lectiu a la Seu d’Urgell per compartir energia solar de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta d’un institut subministrarà energia a altres edificis públics en un radi de 2 quilòmetres.  L’Energètica ha posat en servei un sistema d'autoconsum col·lectiu a l’Alt Urgell, una actuació que permet compartir l'energia verda generada en una teulada pública amb altres equipaments de la Generalitat...

L’Energètica i FEDA posen en comú estratègies de gestió pública de l’energia i digitalització

14/01/2026
L’Energètica i FEDA posen en comú estratègies de gestió pública de l’energia i digitalització

Una delegació de l’empresa pública catalana visita les instal·lacions de FEDA per analitzar els seus sistemes de control de xarxa i el model de generació hidroelèctrica. La trobada ha permès tractar reptes compartits com l’electrificació de la mobilitat i la gestió integral de dades energètiques.  Una delegació de L’Energètica, empresa pública de...

L'Energètica tanca el 2025 assolint els 50 MW de potència renovable

01/01/2026
L'Energètica tanca el 2025 assolint els 50 MW de potència renovable

L’empresa pública ha instal·lat enguany més de 15 MW de fotovoltaica en cobertes d’edificis de la Generalitat L’Energètica tanca el 2025 amb un balanç de 50 MW de potència instal·lada, una fita que s'ha aconseguit gràcies a la combinació d'una forta acceleració en la construcció d'autoconsums en teulades públiques i l'adquisició...

;