Actualitat

 

L’Energètica inicia la instal·lació de plaques solars a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus per abastir-lo d’energia verda

12/05/2026
Imagen noticia

L’actuació suma una potència pic d’1,38 MWp i permetrà cobrir més del 10% del consum elèctric del complex hospitalari amb energia neta de proximitat

L’Energètica ha iniciat les obres per equipar l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus amb una instal·lació solar fotovoltaica amb una potència pic de 1.38 MWp. El projecte, que s’executa sobre les cobertes del complex, suposa una inversió de 965.176 €. Aquesta actuació està cofinançada mitjançant el Programa del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de Catalunya 2021-2027.

La nova planta fotovoltaica produirà anualment uns 1.839.300 kWh, una energia que serà consumida íntegrament pel centre hospitalari. Aquesta producció permetrà que l’hospital assoleixi un ràtio de cobertura amb energia verda superior al 10% del seu consum elèctric total. Amb la posada en marxa d'aquest sistema, s’evitarà l'emissió de 443 tones de CO2 a l’atmosfera cada any, fet que contribueix als objectius de neutralitat de carboni de la Generalitat.

La instal·lació ocuparà una superfície total de 5.580 m2 i comptarà amb un total de 2.894 panells fotovoltaics. El projecte preveu la integració de 2.736 mòduls nous d'alta eficiència que conviuran amb 158 unitats ja existents al complex. Els nous mòduls es distribuiran de la següent manera:

- Edifici principal (espines): 2.016 mòduls

- Edifici de Gerència: 440 mòduls

- Coberta de façana: 280 mòduls

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia de L’Energètica d’aprofitar les 1.400 teulades de la Generalitat aptes per col·locar-hi panells per generar energia verda, amb l'objectiu de maximitzar l'autoconsum als edificis i infraestructures públiques del país.

L’Energètica (Energies Renovables Públiques de Catalunya, SAU) és l'empresa pública de la Generalitat de Catalunya que té com a missió multiplicar la generació d'energia renovable per abastir els serveis públics de l'administració catalana. Amb l'horitzó al 2040, l'empresa treballa per gestionar un parc de generació que garanteixi energia neta, de proximitat i a preus estables per a la ciutadania a través dels seus serveis públics.


Últimes notícies

La consellera Paneque visita el parc solar Roc de la Mel, que s’incorporarà a L’Energètica

20/03/2026
La consellera Paneque visita el parc solar Roc de la Mel, que s’incorporarà a L’Energètica

La instal·lació, situada a Casserres, té una potència d'1,63 MWp i produirà l'equivalent a 1,5 cops el consum de l'hospital de Berga Casserres, 20 de març de 2026 - La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, i portaveu del Govern, Sílvia Paneque i Sureda, ha visitat avui el parc solar...

L’Energètica instal·la autoconsums col·lectius a Sabadell per compartir energia solar de proximitat

11/03/2026
L’Energètica instal·la autoconsums col·lectius a Sabadell per compartir energia solar de proximitat

Les instal·lacions fotovoltaiques a la coberta de dos instituts del municipi subministraran energia a altres edificis públics en un radi de 2 quilòmetres L’Energètica ha instal·lat dos nous sistemes d'autoconsum col·lectiu a Sabadell, que permetran compartir l'energia verda generada en una teulada pública amb altres equipaments de la Generalitat situats a...

L’Energètica activa autoconsums col·lectius a Blanes i Tossa de Mar per compartir energia solar de proximitat

05/03/2026
L’Energètica activa autoconsums col·lectius a Blanes i Tossa de Mar per compartir energia solar de proximitat

Les instal·lacions fotovoltaiques a la coberta de dos instituts de la Selva subministraran energia a altres edificis públics en un radi de 2 quilòmetres. 5 de març de 2026 - L’Energètica ha posat en servei dos nous sistemes d'autoconsum col·lectiu a la Selva, unes actuacions que permeten compartir l'energia verda generada...

L’Energètica activa un autoconsum col·lectiu a Cornellà de Llobregat per compartir energia solar de proximitat

25/02/2026
L’Energètica activa un autoconsum col·lectiu a Cornellà de Llobregat per compartir energia solar de proximitat

La instal·lació fotovoltaica a la coberta de l’Institut Esteve Terradas i Illa també subministrarà energia a la comissaria de Mossos d’Esquadra de la ciutat.L’Energètica ha posat en servei un nou sistema d’autoconsum col·lectiu al Baix Llobregat, una actuació que permet compartir l’energia verda generada en una coberta pública amb un...

L’Energètica inicia la instal·lació de plaques solars a la seu principal de l’Hospital Clínic de Barcelona

10/02/2026
L’Energètica inicia la instal·lació de plaques solars a la seu principal de l’Hospital Clínic de Barcelona

L’actuació és la peça clau d’un projecte que suma prop d’un megawatt de potència i permetrà estalviar l’emissió anual de 352 tones de CO2 L’Energètica ha iniciat els treballs per equipar amb una instal·lació solar fotovoltaica a la coberta de la seu de l’Hospital Clínic de Barcelona al carrer de Villarroel....

L’Energètica obre les portes del parc solar de Vidreres a ajuntaments del Baix Empordà

06/02/2026
L’Energètica obre les portes del parc solar de Vidreres a ajuntaments del Baix Empordà

L’Energètica i el Consell Comarcal del Baix Empordà han organitzat aquest dijous una jornada al parc solar de Vidreres adreçada a alcaldes i altres càrrecs municipals del Baix Empordà. La trobada ha tingut com a objectiu compartir criteris, resoldre dubtes i reflexionar sobre el paper dels ajuntaments davant la possible...

;